Dinsdag 2 september 2025

Barefoot-merk Blusun: "Vijftien jaar lang waren er drie concurrenten, nu zijn het er 150"


  • 01-09-2025
  • Bron tekst / afbeelding: Fashionunited.nl

Interview Barvoetschoenen van Blusun. Credits: Blusun De markt voor 'barefoot' schoenen bloeit en vormt een sterk groeiend segment binnen de schoenenbranche. De oprichters van het Duitse 'barefoot' schoenenmerk Blusun leggen uit waarom 'barefoot' schoenen zo succesvol zijn en hoe het segment zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. 'Barefoot' schoenen zijn een van de weinige dynamisch groeiende segmenten binnen de al jaren stagnerende schoenenmarkt. Terwijl ze ooit werden afgedaan als onaantrekkelijke gezondheidsschoenen, ontwikkelen ze zich nu tot een zelfstandige trend met een groeiende marktrelevantie. Merken zoals de Duitse start-up Blusun uit Pirmasens bewijzen met een groeiende fanbase dat gezondheidsschoenen ook...

Lees het hele artikel op Fashionunited.nl »