Zondag 18 mei 2025

Slimme winkelindeling: Hoe warenhuizen klanten verleiden tot cross-selling


  • 15-05-2025
  • Bron tekst / afbeelding: Fashionunited.nl

Winkel van Bloomingdale. Credits: Agua Bendita. Om klanten te verrassen en meer producten te verkopen, herzien warenhuizen hun damesaanbod. Ze combineren vernieuwende modemerken met vertrouwde klassiekers. Deze aanpak – waarbij klanten worden verleid om meerdere, bij elkaar passende artikelen te kopen (cross-selling) – wordt steeds populairder. Van Bloomingdale’s tot Galeries Lafayette heeft de International Association of Department Stores (IADS) in kaart gebracht hoe warenhuizen deze slimme mix van merken inzetten. Vernieuwing zonder verwarring Volgens IADS willen warenhuizen vernieuwen zonder dat klanten de weg kwijtraken. Sommige merken trekken aandacht met iets nieuws, terwijl andere juist een gevoel van herkenning en...

Lees het hele artikel op Fashionunited.nl »