Zondag 11 mei 2025

Van overconsumptie naar duurzaamheid: nieuwe wegen naar succes voor modemerken


  • 26-09-2023
  • Bron tekst / afbeelding: Fashionunited.nl

Interview Een winkel van het merk Aigle. Credits: Courtesy of AigleHoe word je een succesvol modemerk als je geboren bent in het consumentisme? En wat betekent het vandaag de dag om een "mooi modemerk" te zijn? We vroegen Françoise Clément, een consultant gespecialiseerd in mode en detailhandel en voormalig hoofd textiel voor de Carrefour Group in Frankrijk en daarbuiten, om ons wat antwoorden te geven. PORTRET Françoise Clément werkte ongeveer dertig jaar in verschillende functies als werknemer: productmanager, groepsmanager en vervolgens manager collecties. In 2017 richtte ze haar eigen adviesbureau op met een realistische, pragmatische en operationele focus. U werkt met modemerken zoals The Kooples, Zadig & Voltaire en Aigle. Wat is...

Lees het hele artikel op Fashionunited.nl »